Twitter





Det senaste innom it-världen är ju twitter..
Klart att man måste hänga med och skaffa sig denna nyhet :P
haha, ja nu har iaf jag gjort det. får väl se om jag blir någeklok påt :D

haha Puss Och Kram På Er
//EmmaGumman





Sovmorgon :D





Gud va skönt det var att vakna å inse att man faktist har tid att sova en stund till :D
Trotts att Syrran knuffade på mig upprepade gånger så kom vi inte upp förän kl 9 :D
Idag blev det nästan en bra frukost oxå, haha.
Kokt ägg, smörgås m ost på, the, juice och yoguhrt :P
Mycket gott!!



Nu ska jag duscha innan jag brummar iväg till skolan.

Puss Och Kram På Er
//EmmaGumman




Torsdag!





Går kvällen spenderades på GamlePort!
Där firade vi Ida A som fyllde 18 år i måndags!!!
Självklart kollade vi på CL finalen som FC Barcelona tog hem.
Stort Grattis till dom!!





Ida öppnar paket :D



Den årliga matchen mellan Asperos Handbollstjejer och Fotbollstjejer ägde idag rum.
Handbolls tjejerna(mitt lag) inledde med att vinna första perioden med 1-0!!!
Där emot så vann fotbollstjejerna de resterande 2 perioderna med hela 10-3...
Vilket gjorde att Fotbolls matchen slutade 10-4 till fotbollstjejerna  :(
Tråkigt men sannt.
Det är ju däremot en stor förbättring sen förra året då resultatet blev 10-1 :P
Nästa år tar vi dom :P


Nu ska Emma Nana!!!



Puss Och Kram På Er
//EmmaGumman


Körkort!!!





Jadå!
Nu har jag klarat min uppkörning :D
Första försöket och allt!!!
Så jäkla gött!



Nu ska man bara få hem det rosa, vackra kortet :D

Puss och Kram på er
//EmmaGumman

...





Gårdagens träning med 95erna gick bra :D
dom fick springa en runda och sen blev det Beachhandboll
i sanden :D

Jag och Jonna mot 4st  95er!


Jag och Nelly laddar :D



Nästa vecka kör vi på igen :D


Puss och Kram på er
//EmmaGumman




Grattis!!!




Grattis Ida Alfredsson
Nu är du 18!
Puss och Kram på dig gumman<3



Saknar :D

Puss och Kram på er
//EmmaGumman




Jag och Jonna





Ja jag och Jonna sitter i min soffa och degar
inför träningen med småttingarna:P

Nu fan ska dom få springa :D
haha ne nu ska jag göra mig klar

Puss och Kram på er
//EmmaGumman




CL





Helgen har spenderats i Halmstad,
närmare bestämmt First Camp Tylösand
Mycket Trevligt!

Den första av 2 matcher i Champions Leauge
är avklarad!
Kiel vann över Ceudad Reall :D
Sista och avgörande spelas på söndag!

Puss och Kram på er
//EmmaGumman




Kristiflygare





Dagen spenderades till mestadel i GBG
hoss syrran.
Där lagades det mat
Kyckling gryta och ris :D
Lyssnade även på musik så att det ekade hoss grannarna :P

på eftermiddagen hade syrran träning som vanligt
Då passade jag på att dra en vända i nordstan
Vilket resulterade i en tunika från Gina

På kvällen blev det jättegod mat
Räkor
Lax, Potatis och Hollandässås :D
Mumma ! ! !

Jag börjar vänja mig vid att ha lugg nu :D
De e inte så dummt

Fiie ha det så bra i Sthlm nu :D

Puss & Kram på er
//EmmaGumman





Onsdag :P





Onsdag kvällen spenderades på Frank´s i GBG
tillsammans Men Syrran och Kicki.
Mycket trevligt.

Det blev köttbulle macka, coccosboll och varm choklad fom min del :D
Gott!!!



Snart blir det till å laga mat
Kyckling av ngt slag :P


Puss & Kram på er
//EmmaGumman




Nyklippt!




Jag har klippt lugg!

Hur det gick till?
-jo, Emma går till frisören och säger gör vad du vill
bara du behåller längden!
Sagt och gjort.

Resultatet, en rak lugg :D
Tur för Johanna att det blev bra!! ;)




Eller vad tycker ni??

Ja jag vet att de e en fjösig bild :D


Puss&Kram på er
//EmmaGumman

Tisdag




Woho vilken rolig samhälls lektion vi hade idag :P
Genomgång inför provet som är i morgon.
Vilket jag inte kommer att göra i morgon då jag har andra saker för mig :P
Lycka till ni som ska göra det i morgon!
Jag håller tummarna :D

Svenska sen var också väldigt rolig:P
Vi skulle skriva 2 st Haikurer var!
Det resulterade i dethär :D

"Vi två står på tå
Ser på varandra som få
faller du på knä?"

"Sent den ljusa natten
Väntar jag på dig min vänn
Väntar förgäves?!"




Kanske ska börja en ny kariär som poet??
-eller inte!

Puss&Kram på er
//EmmaGumman




Hungrig!




Yeah!
Halkkörningen idag gick jätte bra och det var jätte roligt!
Johan sorry men hade verkligen inte tid att komma å hälsa på dig idag.
Det får bli nästa gång jag är i Jönköping!

Nu sitter jag på bussen till Göteborg och är jätte hungrig!
Hoppas att syrran bjuder på ngt gott när jag kommer hem till henne :P

Lyssnar förövrigt på en jätte bra låt!

Beyoncé - Halo






Hon e ju så duktig!!!


Puss & Kram på er
//EmmaGumman




Måndag morgon!




Måndag morgon finns det ngt bättre??!
Ååå ja det gör det verkligen!!!

Sitte på parkeringen till mammas jobb i Borås och vänta på att hennes möte ska ta slut!





Ungefär såhär bra väder e det i Borås...


Sen ska vi vidare till Jönköping, Där ska jag göra Halkkörning!
Alla säger ju att det ska vara så himla roligt :P
Hoppas att dom har rätt!

Nu ska jag göra ett till online prov medans jag väntar på mami :D


Puss & Kram på er
//EmmaGumman






Plugg





Det e verkligen segat att sitta å plugga körkorts teori hela dagen!
Men om man vill ta körkort så ingår ju det :S
Det känns ju så onödigt att kunna hur man ska placera ungar i bilen utefter hur gamla de är.
Åt minstonne så är det onödigt nu :P

Fiie tack än en gång för igår!



 Nu blir det Full fräs med musik och msn :P Yeah!


Puss&Kram på er ;)
//EmmaGumman







17 maj





Norges Nationaldag kan väl knappast firas bättre än med en vinnst i Eurovision Song Contest!?
För den delen så e han ju så söt Alexander Rybak :D
Grattis!

Dessvärre gick det ju inte lika bra för Sverige och Malena Ernman :(
Men Malena var duktig i alla fall!


En låt som jag gillade var Islands bidrag Johanna- Is it true
 

Där emot blir det väl en tripp till Oslo år för att kolla på finalen :D


Nu ska jag plugga teori tills jag tuppar av eller ngt :D


Puss & Kram på er
//EmmaGumman





Lördag !!!




ja då var det lördag :D

Kvällen ska spenderas hos fiie:D
Där blir det lite mat och lite gott att dricka:D
Självfallet ska vi kolla på när Malena sopar banan med resten av Europa ;)

Puss&Kram på er
//EmmaGumman




Fredag :D




Så var det fredag igen :D

På shemat idag stog det:
-Funktionär för Special Göteborgs Varvet
- Risk 1a, i gammlestan
:D

På Risk 1an så visade Robban(läraren) ett lite roligt klipp :D
Enjoy!

http://www.youtube.com/watch?v=J-RIqTpiLw8&NR=1


Idag var det säsongsavslutning för Så Ska Det Låta :(
Längtar redan till nästa!


Puss&Kram på er
//EmmaGumman


Torsdag




Underbart att äntligen få sova längre än till 06.30 :D
Att dessutom vakna och märka att man fått ett sms där det står Godmorgon gör ju inte saken sämmre!
Tack Oskar :D

Den nya Underhållningen på rasterna i skolan är: Massage :P
Såhär såg det ut idag :D



Mario du får inte ta i för mycket ;) haha

Nu ska jag göra ett till online teori prov :D



Puss&Kram på er
//EmmaGumman




Onsdag




Gud vad jag klagar över att jag är förkyld!
Förlåt alla ni som får lyssna på mina klagomål!
Men det e verkligen jätte jobbigt att behöva snyta sig Hela Tiden!

Jag och Ida hade redovisning idag på Samhällen!
Gick jätte bra förutom att den blev lite lång :P
haha, sånnt som händer

Blev en tur med tåget till Borås efter skolan idag.
Hämtade min BH som jag beställt =D
Mammsen shoppade en bikini oxå. :P
Kjörde hem sen, det gick bra.
haha kjörde ju iallafall inte på ngn :D

I morgon blir det en sväng till kjörskolan på morgonen istället för gymmet.
Tänkte göra lite prov :D
Tar nog en sväng förbi appoteket oxå, ska försöka få tag i ngt för snuvan!

Puss och Kram
//Emma Gumman




Förkylning...

Nu har jag lyckats att bli förkyld =(
Jag hatar att vara förkyld!


Sitter och kollar på semifinalen av Eurovision Song Contest
Malena gick vidare till Final!
Jippie:P


Puss och Kram på er
// Emma Gumman

Sömn brist...

Ja vilket vrak man blir när men sover dåligt.
I helgen  sov jag förlite av förklarliga skäl, men att gå å lägga sig vid 01.oo och  inte kunna somna det är inget bra!
Inatt fick jag nog ihop 4 timmar av sömn om jag inte tar i allt för mycket. :O

Nu sitter jag i skolan med huvud värk och hoppas på att samhälls lektionen inte ska vara allt för trögflytande...
får väll se hur länge jag står ut!

Puss och Kram
//EmmaGumman

Vilken härlig helg!


Ja vilken helg det har vart!




I fredags bar det av till Skövde och Billingehus. Jag kände ingen...
Idag när jag kom hem hade jag träffat ca 60 nya ansikten som alla är underbara på sitt sätt!
Även om jag inte kännde någon så redan på bussen hade jag träffat två stycken hel goa tjejer. Ellen och Frida! 
Det blev många skratt och goa kommentarer under de ca 2  timmar det tog att åka till skövde.

Väl framme i skövde bjöds det på smörgås, frukt och dricka! Mycket gött :D
Frida plockar fram kameran och börjar smygfota, hihi:P



Helgens första aktivitet drog igång ca 18.oo på fredag eftermiddag.
Vi delades upp i 6st olika lag. Sedan skulle vi göra olika "stationer" tillsammans.

Första stationen mitt lag kom till vart "följa linan"- Man knyter fast en varfin arm i en karbinhake som i sin tur siter fast i ett rep. Repet är i sin tur bundet i en liten bana som innefattar knutar, rockringar med mera...
Man ska alltså ta sig igenom banan på en så snabb tid som möjligt!
Desto fortare det går desto fler poäng(dollar) får man.
Detta gick väl ganska bra för lag 4 som jag var med i haha (A)

Nästa station: "A-gång"
Svår att beskriva men jag ska försöka:D
Det var 3 st björk "stockar" som sattihop som ett A fast med Pinnen längre ner så att man kan stå i det. Längst upp i Aet så är det massa rep fastbundna med hjälp av dessa ska man få Aet att röra sig frammåt sammtidigt  som en i laget står i Aet :D. Ju fler vändor man hinner under en viss tid desto fler dollar får man:D
Även denna gren var kanske inte den som lag 4:a var bäst på :P

Station 3 var en station där man var tvungen att använda huvudet, vilket kan vara lite jobbigt ibland(A)
Den gick ut på att man skulle lösa 3 st kluringar.
En av kluringarna var den klasiska Tändstickorna!  6st tändstickor ligger i en viss form, du får bara flytta 3st och du ska få fram 8st trianglar! detta fixade grupp 4a jätte bra och snabbt! Bra Jobbat!
Den andra kluringen bestod av att man skulle pussla ihop ett pussel till en kvadrat vilket inte var det lättaste:P
Den sissta av kluringarna gick ut på att man skulle få i ett antal rör i en låda. låter simpelt men dom passar ju bara på ett speciellt sätt!
Detta fixade lag 4a galant!

Station 4 skulle man stå på olika stora "boxar". Ju fler man stog på de olika boxarna fick man fler poäng eller"dollar" för. Vilket bettyde att man fick stå och knö på en jätteliten yta:D Mysigt!

Nu var vi framme vid FINALEN i denna tävling!
Man skulle förflytta golfbollar med hjälp av rör som var sågade på mitten. Rören var ca 40 cm långa och man fick ett var! Golfbollarna Fick aldrig vara stilla eller rulla baklänges. Samtidigt fick den som för stunden hade golfbollen i sitt rör inte flytta på sina fötter!
Nu fick man ett startkappital på 5 golfbollar. Ville man ha fler fick man köpa detta av Cilla!
Varje golfboll som man fick ner i krukan som stog en bit bort fick man sedan växla in till dollar =D Vilket betydde att om man köpte golfbollar hoss Cilla så Ökade dom i värde! Däremot om du inte fick i bollarna i krukan så fick du inga dollar för dom alls!

Lag 4a köpte 2 st paket med bollar av Cilla, vilket gjorde att vi hadde 15 st bollar att förflytta till krukan!
Vi satte alla utom 2 st bollar.
Bra jobbat igen lag 4a=D

Men trotts att vi gjort en bra insatts så hade dom andra lagen lyckats bättre =(

Nu åter stod bara Utslags uppgiften som vi fått klura på undertiden som vi gjort de andra stationerna, 12 runt bordet.
Även detta visade sig att vi inte var bland de bästa på. haha. men vi hade Roligt och då är vi alla vinnare =)
De som faktist vann påriktigt fick en varsin påse Ahlgrens bilar!

Nu var det dags för Middag!
Denna åt vi ute i den stora Kåtan:P Det bjöds på entrecote och en jättegod potatisgratäng.
Till detta serverades det sallade och bröd. samt valfri dricka(Ramlösa, Zingo eller Peppsi)
JÄTTE GÖTT

Oskar var jätte duktig och plockade bort de flesta talrikarna:D

Dags för inchekning!
Jag fick äran att bo med en jätte trevlig tös från Trollhättan. Åsa Jönsson!
Dessutom fick jag välja säng först :P

Ännu var denna dagen inte slut. Den fortsatte i hotellkoridoren...




Efter inte allt förmånga timmars sömn var det dax att gå upp och äta frukost!
Och som ni vet så är hotell frukost alltid gott=D
Det var den även denna gången!

Efter denna underbara frukost följde en förmiddag  full av föreläsningar.
De flesta av dem var mycket bra och lärorika.
Men vi kan väl säga som så att Folksam snubben var inte jätte uppskattad...

Alla dessa föreläsningar varvades med mat =D

När alla föreläsningar var avklarade var det dags för fysisk akitvitet igen=D Äntligen!
Nu var det dags för orientering.
Under en av föreläsningarna fick vi en varsin pullsklocka. Dessa skule vi nu använda under orienteringen då en i laget skulle ha så hög pulls som möjligt och en så låg som möjligt.
Johan tog på sig det ärofyllda uppdraget att få så hög pulls som möjligt medans Sara och jag försökte få så låg pulls som möjligt... Med varierande resultat!
Detta var inte ngn vanlig orientering. Istället för att man skulle stämpla en kontroll så på baksidan av kartan fanns det bilder. Dessa bilder skulle man para ihop med rätt markering på kartan.
Detta var vi grymma på :P
Däremot levde pullsklockorna sitt egna liv...


Nu fick man göra lite vad man ville vilket resulterade i att många förflyttade sig ner till gymmet eller till polen. Gymmet var väl inget som billingehus kan skryta med... Framförallt inte när ca 30 ungdommar kommer och knör :P



Dags att piffa till sig lite inför kvällens middag som serverades i Bergasalen!?
Mycket god mat och trevligt sälskap.

Nu fick vi en till uppgift.
Vi skulle sjunga singstar och göra ett framträdande =D

Vi i våran grupp bestämde oss för att framföra Carolas Främling!
Vi förberedde oss så gott det gick genom att sjunga hejvillt i källaren, Samtidigt som Sara och Mikael tränade på sitt scen framträdande=D

Innan vi skulle uppträda hade ledarna en överraskning till oss, EM mästarna i bugg.
Ronja och hennes partner vars namn jag inte kommerihåg=( var super duktiga! Dom lärde oss att bugga sammt 2 st andra danser.
Det var verkligen jätte roligt!!!

Kvällen till ära så var dansbandet Shotz på platts på Billingehus. Vi begav oss ut på dans golvet och buggade som bara den =P

Nu var det äntligen dags för våra framträdanden!
Allt var så himmla duktiga.
 Till låtar som Tusen och en natt, När vindarna viskar mitt namn, Diggilo Diggilej med fler så blev det många fina framträdanden.

Men såklart måste ngn vinna!
Och Vinnaren som hade full pott på orienteringen och som engagerade alla i sin grupp i framträdandet är lag Johan! Yes mitt lag vann =D
 Och visst var Mona Lisa vacker!

Även denna kvällen varade länge. Facebook gruppen Ledarcamp 2009 startades!
Och vem var egentligen vaken längst?



Visst är det härligt att ha en personlig väckarklocka!
Åsa- förlåt att jag var så jobbig men jag var jätte trött! Du gjorde ett grymmt bra jobb som fick upp mig!
Tack!

Frukosten var jättegod även denna dag.
Men hade ngn spetsat juicen igår med ngt starkare?
För hur många var det inte som kom  ner till frukosten och beklagade sig över att de kände sig bakfulla???

På lördagen hade man fått göra ett val mellan 3 olika aktiviteter.
Klättring
Mentalträning
Självförsvar

Jag hade valt klättring...
Tornet som man klättrade i var 22 meter högt!
Och det största i Europa!



Att känna hur pullsen stiger för varje steg man tar upp för detta häftiga torn är en riktigt härlig känsla. Att höra hur ens kompisar som befinner sig flera meter nedanfördig hejjar och uppmanar dig att fortsätta är hult underbart!
Att sitta på kanten längst upp och kasa över kanten, hängandes i ett förhållandevis tunt rep, och känna hur adrenalinet pumpar. Vilken känsla!!!
Åsa, Robert, Tobias, Johan, Carro och alla andra som klätrade. Vi var grymma!

Denna dagen avslutades med god mat och ännu en föreläsning.



Bussresan till Göteborg var mycket rolig! Björn Rosenström säger jag bara...
haha =D


Tack alla underbara människor som vart med på denna ledarcamp och för att vi gjorden den så himmla bra.
Kan knappt bärja mig tills återträffen =D




Puss och Kram på er allihop
// Emma Gumman

En i mängden...

Ja då var man en i mängden av alla bloggare =D

Hoppas att det inte dröjer allt för länge mellan mina inlägg. Jag ska försöka att vara lika flitig som Sofie :)




Denna dagen har beståt till största del av deeg :P
Vaknade i morse och bestämde mig för första gången i mitt liv för att inte gå till skolan :O skämms på mig!
Kände mig så himmla trött. Kan det bero på att man hängt i Lundbystrand i två dagar under Gymnasie SM?
Jag har vart med både ettorna och tvåorna och spelat:P Ettorna tog ett brons!  
ASPEROs pojk 3or var Jätteduktiga! Dom kammade hem GULDET till GÖTEBORG!

Nu ska jag vara duktig och plugga. Det Behövs! Kommer inte att ha tid för det i helgen heller för då ska jag till Skövde och vara med på en sk Ledarcamp :P hoppas att det blir kul :)

Puss och kram på er
// EmmaGumman

RSS 2.0