Torsdag

Visserligen sa jag måndag eller tisdag men vips så var det torsdag! Så det kan gå:)

I morgon ska jag klippa och färga hos Jessica.  Ska bli gött att frächa upp håret lite.

Jag och mamma har förresten vart duktiga i veckan. Vi har vart ute flera dagar denna veckan på långa kvällspromenader. Känns riktigt härligt dessutom har ju vädret vart toppen =)

Nu måste jag gå och lägga mig. Godnatt (a)

Glad Påsk!






Idag är det så varm och skönt att shorts och linne är ett måste. De vinterbleka benen får sig en rejäl dos av D-vitamin =)

Alderless nyss tog jag med lille kameran(canon ixux 110is) ut i trädgården och tog ite korrt på alla vackra blommor =) Det är helt galet vad fort det gick ifrån att vara helt grått ute i naturen till att det är massa fina färger överallt =)

Nu ska jag ut och lägga mig i solen en stund innan det är dax att åka till Frida och äta lite mat och mysa(A)

Förresten, inatt kommer jag att ta båten ut till Rörö för att fira lite påsk där med mor, far, morster och hennes familj. Ska bli jättemysigt verkligen =)

Med detta vil jag säga att vi ses igen på måndag eller tisdag =) Så GLAD PÅSK på er =)

Lååång fredagen =)

Är hos min underbara Malin nu! Helt grymmt. Blir utgång i kväll för första gången på sjukt länge, ska faktist bli roligt =)

I morgon ska jag hem till goaste Frida och fira Påsk.

Glad påsk på er allihopa!

Bilder från tisdagen







På grund av lite missöden med cykeln igår så han jag aldrig lägga upp några bilder så ni får se dom nu istället. Cykeln mår inte särskillt bra men det gör jag =)

Idag ska jag leka med Jennie C, Vi får se vad vi hittar på för bus (A)

Gårdagen

Spenderades i Göteborg med goaste Frida som jag inte träffat på hur länge som helst:/ Så vi träffades lite före kl 09 i Linné för att börja dagen med en promenad i Slotsskogen. Medans vi gick så pratade vi om allt möjligt, som vanligt och jag passade då och då på att stanna till och fota en fågel eller två =) Efter bara en liten stund stannade vi till vid August Kobb för att sola =) Däe blev vi fast i nästan 2 timmar! Det var så soligt och skönt. Dessutom blåste det nästan inget alls =)

När vi solat färdigt blev det fika, shopping och lunch innan det var dax att än en gång skilljas åt. Denna gången dröjer det dock inte särskillt länge innan vi ses igen(A) På lördag ska vi nämligen fira Påsk ihop =)

Lägger upp bilder sen. Nu ska jag cykla till Skroten=)

Me and my sister


Foto: Andreas Simonsen

L♥A

Igår var jag, min syster och hennes pojkvänn Andreas ute på en liten promenad i det vackra vädret. Naturligtvis passade jag på att ta lite kort på dem=)






På torsdag åker dessa godingar till Tyskland för till helgen ska Andreas tävla nämligen. Då hoppas jag att alla håller tummarna för honom =)


Maja Emily Joline











I onsdags var jag på besök hos min barndomsvän Josefine och hennes vackra Maja. Jag har inte vart å hällsat på dem för än nu trotts att Maja redan är 9 månader.

Vad tycker ni om bilderna?



Nu är våren här!


Vart ute i trädgården lite idag och tog lite bilder på våren som är här. Mer kommer sen =)

Torsdag

Är och hälsar på min goa Moa nu! Laddar samtidigt för match! Blir det 2poäng hem till Järnbrott idag?

Intressangt!

I dag var denna artikeln publicera i BT. Intressangt var ordet!

Ring + ear cuff


Dessa godingar kom med posren idag! Helt ljuvliga=) Även en söt dubblering med små ugglor på kom med i kuväret dock fanns det ingen bilde på den kvar på deras hemsida.

Å precis som det står på bilderna så är det JFR.se som äger alla rättigheter!

Vill ni kolla på fler smycken ifrån JFR så hittar ni det här! Tänkte även ta lite bilder själv på mina nya sycken men tar det en annan dag (a)

Emelie Ohlsson

Just nu har Emelie Ohlsson en tävling på sin blogg! Priset är inget mindre än en utav hennes onlinekurser. Jag har redan bara genom att läsa Emelies blogg lärt mig massor av saker om fotografering.


Emelies olika kurser hittar ni här: coursio.se/emelieohlsson eller vill du kanske också vara med och tävla? Då hittar du tävlingen här:Emelie Ohlssons blogg!

Nu håller jag tummarna =)

Regn tisdag

Hade hoppats på att det skulle bli lite varmt och skönt väder efter gårdagens härliga solsken men nejdå. Då ska det istället regna i princip hela dagen. Tråk säger jag bara.  Men men, till helgen ska det tydligen bli riktigt fint iaf.

Istället för att göra något vettigt ska jag nog slå på en film tror jag. Vilken vet jag inte riktigt. Skulle behöva lite tipps på bra filmer man kan se så kom gärna med lite förslag =)


(Gammal bild ur arkivet)

Söndags mys =)

Vaknade sent idag vilket alltid är lika gött. Har kollat på film fram tills nu. Såg blandannat på Dear John. Den var verkligen super bra! Och ja jag grinade en hel del ;)

Nu är det handboll på tv´n Alingsås möter Sävehof och det sänds på SVT=)


Har inga bilder från något av de två lagen men denna får iaf symbolisera att det e slutspel=) Visserligen håller jag med Charlie Sjöstrand till 100% att herrarna borde byta slutspels variant till den gamla där 2 lag möts i kvartsfinaler osv istället för en slutspels serie med 4 lag där nr 1 och 2 i respektive grupp går till semi final. Tillbaka med kvartsfinalerna!

Gameday!

Bion igår med Moa var riktigt bra. Vi såg "The Kings speach" som sagt. Samtidigt som man lärde sig lite vad som hände i England innan kriget bröt ut så var det många komiska inslag.

Match idag vs Varberg. Tydligen är vi inte så många men det ska la gå ändå=) Sen missarni väl inte att RIK spelar match idag och att den sänds på SVT kl 16.15! =)

Så sjukt sugen

på något av dessa=)


1:a APRIL

Det är väl ingen som missat vilket datum det är idag (A)

Är det någon som blivit riktigt grundlurad idag? En kollega till mig lyckades tydligen att lura hela sin klass att de skulle ha ett nationellt prov närsta lördag. Synd att jag missade hade vart guld värt att få sederas miner=)


GODNATT

Det blev en lång inventering iag och en seg bilfärd hem. Men nu e jag iaf hemma. Lämnade av syrran på vägen med, Men nu e det hög tid att sova för i mårgon blir det jobb, shopping och bio! Det gillar vi. Sov gott!

RSS 2.0