Fredagen

blev grymmt bra! Jobb i fyra timmar på morgonen, sen drog jag och David till seatonskulle eller hyltenäskulle om du föredrar det namnet. Seatonskulle är en kulle som är 90meter hög. Det har tidigare legat en stor borg där men nu är det bara lite murar och sådant kvar.

Vi började iaf med att gå runnt hela kullen vilket var några kilometrar. Tog endel kort längs vägen och Simba passade på att bada i sjön=)

Sedan åkte vi upp på kullen och kollade på det som finns kvar av borgen.









Efter det att vi vart¨på seatonskulle åkte vi hem till mig och spenderade resten av kvällen där. det blev mycket tv och hemmagjord pizza =)


Jag hade fel!

Denna morgonen blev inte alls som jag trodde den skulle bli. Jag gick i och för sig upp lite senare än vad jag egentligen borde ha gjort men lyckades ändå komma iväg till jobbet i tid. Dessutom kom jag ihåg att ta med mig kladdkakan som blev mycket uppskattad!

Kom just hem för en liten stund sedan men ändå blir det ingen vila och ingen ro. Om en halvtimma behöver jag sätta mig i bilen för att åka till träningen. Blir nog ganska så soft idag skulle jag tro då etta laget spelar match (sm laget spelar) och även b.laget har match. Därför får vi övriga junisar träna med AF idag. Men det blir nog riktigt bra ändå. Bäst blir det nog för dem då de slipper träna svin sent! =)

Måste smsa till min kära Malin sen med. Hon har smsat mig 2 ggr men jag har inte kunnat svara. Något lurt med telefonen... Får se till å göra ett nytt försök ^^

Sen måste jag bara säga: -TACK FRIDISEN FÖR DET FINA VYKORTET! Jag vet att du läser och jag hoppas att du och Pernilla har det grymt bra i asien, vart ni nu är (a)

Puss och kram =)

Godmorgon!

Troligtvis är denna morgon som de flesta andra morgonar. Det vill säga att jag har tryckt på snooze  typ 4 gånger för mycket och att jag har ätit frukost lite för länge vilket i sin tur har lett till att jag stressat iväg som en idiot, sen som vanligt.

Eller.

Det finns ju ett alternativ. Det är att denna morgonen är den där 1 på millionen då jag faktist vaknar. Går upp, stänger av klockan som ännu inte ringt, äter frukost och allt det där man brukar göra på morgonen för att sedan i god tid promenera ner til skolan.

Hmm. Jag gissar på det först nämnda!

(Första gången jag provar att blogga med tidsinställning, hoppas att det funkar och att det är uppskattat)

2010-10-27

Mycket jobb idag. Eller a åtta och en halv timma e ju inte jätte mycket men med tanke på att det var på två olika ställen så känns det mer än vad det egentligen är.

Har ju inte berättat om gårdagens match ännu. Vi torskade men spelet var otroligt mycket bättre än i söndags. I söndags gjorde vi 16 mål på 60 min och igår gjorde vi 21 st. I söndags gjorde jag 2st mål och i går gjorde jag 7st! Det är synd att vi förlorar denna matchen när vi spelar jämnt i princip hela matchen. Bara till å bita i det sura äpplet och spotta ut et igen. (om man nu kan säga så)

I morgon ska jag bjuda på fika på jobbet. Det blir kladdkaka, fast den smakar mer som brownies, sådär seg och go ni vet. Den får tjännstgöra i morgon i vilketfall :)

Nu ska jag nana. Upp och jobba i morgon som sagt, börjar lite före åtta, vilket e ganska så gött ^^

Godnatt =)

2010-10-26

Jobbet idag var roligt! Elevens val stod på shemat hela dagen vilket gjorde att på förmiddagen så hade jag foto och på eftermiddagen musik. 2 av mina favorit ämnen (visserliggen kanske man hade önskat att barnen spelade mer synkat på gitarrerna än vad de gjorde, men man kan ju inte få allt här i världen)

Spelade lite när jag kom hem sen slocknade jag i soffan. Mmm va gött de va!

Nu e det dax att tagga för match! BKH - ÖHK! 21.00 i ÖHK Hallen, har ni inget bättre för er en tisdsagskväll så tycker jag att ni tar vägarna förbi ;)

Nu måste jag dra ska hämta mamma först oxå!


Memories!

Puss puss

2010-10-25 part 2

Fan det e int ok när klockan springer iväg för en asså! Inte OK!

Jag hittade till hallen utan problem som tur var, jag vart ju ute i sissta stund ändå lixom :P

I morgon är det match emot ärkefienden ÖHK! Pisk ska dom få! Men först blir det ju till å valla mellanstadiebarn på dagen. Fick förresten veta idag att de vill ha kvar mig även vecka 45 så de går bra nu =)

NE DET VAR JU DET DÄR MED KLOCKAN...

Godnatt (a) ♥

2010-10-25

Lön idag då =)

Har jobbat heladagen på tingvalla. De gick ju kanonbra!

Nu har jag däremot brottom! Ska vara i gbg om en timma. Då börjar träningen. Dessutom ska jag till en hall som jag aldrig vart i innan så måste försöka hitta dit med. Så jag får skriva lite mer sen. Måste verkligen packa väskan nu!


Puss puss

2010-10-23 part 2

För er som inte redan sett det, på Heids hemmsida finns nu ett gäng bilder från matchen idag som jag fotat! Kika gärna in där och ta en titt =) BK Heid.se

Godnatt! Ska snart upp igen så får försöka att sova en liten stund iaf...

2010-10-23

Fredags kvällen och lördagen spenderads i Heidhallen. Där kommer även morgon dagen att spenderas. Då är det minihndboll och 2 matcher som gäller för min del.

Igår vann TEAM ASPERO över Skara med 31-19 Bra jobbat =)

Idag tog damerna emot Team Eslöv. Efter en riktigt taight match så blev det just väldigt taight på slutet. 19-19! Mitt uppdrag under matchen var att fota! Vilket är super roligt =) Sosa har fått lite bilder som kommer upp på hemsidan innom kort, här kommer ett smakprov =)



Håll till godo =)


Godmorgon!

Ska bara slänga upp håret i en toffs, borsta tänderna och spakla på lite smink. Sen bär det av ner till skolan för lite jobb, Hoppas på att få träffa  min mallan brallan i eftermiddag över en fika eller så! Hoppas hoppas^^

Got to go!
Puss puss =)

Godnatt!

Klockan är halv 1 och kl 07.45 ska jag börja jobba i morgon! Kort och gott: Godnatt =)

PS. Jag gick på passet! DS.


Kallt!

Ja de e vad det är ute nu! Var ute och gick i kanske en timma eller något med David och Simba. Det var svin kallt! Men trevligt som vanligt!

Som ni märker så ser det lite annorlunda ut här nu. Tänkte ändra lite fler saker men det tar vi allt eftersom tycker jag^^

Danspasset idag eller inte? Har inte bestämmt mig än. Vi får se det börjar om 45 min. Borde gå på det så att man får gjort något vettigt. Måste ju ändå duscha innan jag ska jobba i morgon så kan ju lika väl träna lite före då :P



Oooops! Bara 30 min kvar nu ju!
Vi får se hur det blir =)
Puss puss!

2010-10-20

Gött jobb Torsdag + Fredag spikat! Tingvallaskolan båda dagarna = Nice!

Har börjat skriva på en låt tror jag. Eller a jag har en början iaf men behövs ju mer än tre rader, haha!

Träningen igår var goo. Ute i 45 min med löpning sen inne i hallen ihop med AF i typ 1 och 30. Gött va det.
Däremot var det inte så gött att duscha ISKALLT! Men det e smällar man får ta.

Har jag nämnt att jag håller på att bli förkyld igen? Tror inte det. E i vilket fall snuvig! Blä på det.


 


2010-10-19

Ibland så inträffar det man minst anar! En sånn sak hände igår, men det struntar vi i å ta upp här.

Jag har en sak på gång som kommer att bli skit roligt! Vad det e det suger jag på ett litet tag till.

Sen var det den där sovmorgonen som jag pratade om igår. Den var riktigt go måste jag säga =) Att sitta i soffan och glo på Systrar i Jeans, Andra sommaren var inte särskillt dummt det heller =)

Försökte uppgradera till Premium idag på Spotify men det gick fan inte att betala! Konstigt tycker jag.

Nu måste jag iaf sätta lite fart igen. Ska iväg till Heidhallen snart och måste laga lite mat och äta innan dess. Skynda skynda som vanligt :P

Puss puss!

Natti natti^^

Nu blir det sängen. Gick ju upp alderless för tidigt idag för att vara mig! Så nu blir det skönt att krypa ner under täcket! Hoppas på att få sova ut i morgon, men e det någon som vill erbjuda mig jobb så e det fullt tillåtet att slå en pling i princip när som ;)



Godnatt =)

!

I helgen körde syrrans pojkvänn, Andreas Simonsen, hem segern i SEAT Lyon Supercopa! Här kan ni läsa lite om det



och här kan ni läsa mer om Andreas!

Stort Grattis! =)

2010-10-18

Jobb idag, det gillar vi!

Segt bara att klockan ringde vid kl 06.00! Jag e ju typ inte van vid det nu för tiden. haha:P Som tidigast har jag nog gått upp vid 8 den senaste månaden iaf! Så man har ju haft det riktigt gött. Å egentligen e det ju inte så himmla jobbigt när man väl är uppe men dete där emot seegt att det fortfarande e mörkt ute nu!!!

Igår tog Andreas hem total segern i Seat Leon Supercopa! GRATTIS!

Lite mer vinnster då:
Heids AF vann båda sina matcher igår!
Heids Junisar (mitt lag) vann mot PIF
Heids B-Lag vann mot Brukspöjkera!

så var det med den saken nu får jag se till att göra lite nytta! (Visserligen inte särskillt mycket att göra idag men ändå!)

Måste bara säga det att jag saknar min FRIDA. Hon är ju i Asien och blir kvar där ett bra tag till. Miss U!!!



Puss hej!


Mys fredag!

Det va länge sen jag gjorde som idag! Bara var hemma och tog det lugnt. Det blev fisksoppa till Idol och sen efterrätt på det. Gitarren var framme och jag kan konsta tera att jag beshöver smyga förbi en musik affär innom snar framtid! Mitt "capo band" eller vad det nu kallas (saken som man kan höja/sänka tonart mha) har gått i sönder =( Buhu! Men vi ska väl se om jag inte ka fixa det till helgen. Om inte annat får mamma hjälpa mig med det till veckan =)


Soppan som vi åt innehöll blandannat musslor!! Mumma =)

Nu blir det godnatten för min del. I morgon är det släckt kalas vilket alltid e roligt med mina goa kusiner =) Har bara ett problem och de e vad jag ska ha på mig. Jag har verkligen ingen aning... Men et ordnar sig alltid! Godnatt =)

2010-10-14

Hade tänkt sms/mms blogga innan idag men min telefon ville inte det tydligen... I vilket fall så har jag vart på Ängskolan och jobbat idag. Gck riktigt bra faktist. Ska dit en sväng i morgon och prata med deras ordinarie lärare som kommer tillbaka då. Blir nog bra det.

Nu sitter jag och äter. Det blir gröt, som en bra uppladdning inför träningen =) Var faktist riktigt längesedan jag åt gröt men det e ju gott!


Saknar mina flickor förövrigt! Det e verkligen hög tid att leka snart!

Nu får jag ta och packa i orning mina saker och åka. träningen börjar kl 18.30 behöver ju dessutom åka och tanka först...

Puss och Kram

2010-10-12 part 2

Träningen gick väl bra, tror jag. haha. Fick ta hem bilden idag känns bra det med måste jag säga! Nu kan jag åka vart jag vill när jag vill! Jag gillar't

Nu blir det sängen. E trött i benen efter alla olika hopp som utfördes idag under ute träningen. Så sov så gott allesammans för det ska jag! I morgon väntar jobb för min del. Guess what?... Jag gillar't!!!

2010-10-12

Igår så kom David förbi på kvällen och frågade om jag skulle med ut och gå. Det e klart att jag ville det =) Vi var säkert ute i en timma eller så om inte mer. klockan var iaf rätt mycket när jag kom hem! Det e alltid så roligt att vara ute med David! Vi pratar alltid om allt. Allt mellan himmel och jord. Jag gillar't!

Idag har jag joibbat hele dan på Ängskolan. Det gick bra... I morgon blir det Tingvallaskolan (mellanstadium) så det ska bli roligt. synnd bara att Äng ville att jag skulle ha vart hos dem när jag redan fårr jobb hos Ting. Men så kan det vara i bland. På torsdag blir det minnst en lektion på Äng men hoppas på mer =)

Nu ska jag bara packa min a saker så bär det av till Gbg. Träning. Först ute sen inne. Blir nog bra! Nu måste jag skynda mig :P

Puss och Kram!

2010-10-11

Jag ligger i min säng och sover sådär gott som man bara kan göra  när det e en liten stund kvar tills det att väckareklockan kommer att ringa. Plötsligt ringer telefenen! Det e Lille-mor ifrån Ängskolan som ringer. Hon vill att jag ska jobba hos dem iaf Måndag + Tisdag =)  - Så såg min morgon ut! Jag gillar't  =)

Efter en dag i skolan e det nu dax för mig att plocka ihop tränings kläder äta och sedan dra mig ner till F&S. Kör egen träning där idag istället för att åka fram och tillbaka till GBG för att köra fys där. Gött gött. Ska gå på Bas passet kl 18.15 men sen blir det ju axel rehab i gymmet efter det! Kanske att jag hoppas in i bastun en stund sen med. Det vore gött =)



Sen får vi se vad som händer. Det e ju säkert något bra på TV idag :P Om inte annat har jag massa bilder som jag måste lägga över på USB till Amon. Kanske gör ett till Camilla oxå (A)

Thats all for now =)


2010-10-10

Idag har jag lek med Jennie! Vi åkte iväg en sväng till Örby för å ta lite kort:



När vi vart runnt på lite olika ställen så bestämde vi oss för att köpa Pizza, så det gjorde vi. Vi åkte hem till mig och åt upp i soffan till filmen "working girl" den va inte alls dum :P

Precis såhär ska en söndag vara enligt mig:P Nu ska jag nana. Mer bilder ifrån dagen kan säkert ploppa upp här under morgon dagen =)

Godnatt
Puss och Kram^^


10-10-10 !

Grattis Lovisa Ekberg som fyller 19 år idag =)

Blev inget inlägg igår då jag knappt var hemma. Det var hansboll för hela slanten! Först Heids A-lag som mötte H43/Lundagård, vinst 26-23 =)

Sen blev det till å åka å kolla på A-flicks sm på hisingen. Våra tjejer vann båda sina matcher så det ser lovande ut för att de ska ta sig direkt till steg 3! Det gillar vi =)

Jag tog fruktansvärt mycket bilder igår på Båda matcherna (Var till och med tvungen att stanna på media markt emellan matcherna och köpa ett till minneskort).

Efter sissta matchen stannade jag på hemvägen till hos syrrans pojkvänns mamma och fick lite mat och tårta. Riktigt gott =)

Hinner inte lägga upp några bilder just nu så det får bli i kväll eller i morgon. Nu ska jag skynda mig in i duschen för att sen åka och leka med Jennie =)

PS igår fick jag ett till kusin barn! GRATTIS Therese och Jimmy =)

2010-10-08

Idag har jag vart duktig =) Jag har tvättat diskat och dammsugit! Sen har jag tappat upp saft i flaskor oxå. Saften har mamma kokat på bär från vår trädgård. Den brukar alltid bli jätte mummsig =)

Men nu hinner jag inte prata mer om det! Jag ska nämligen iväg till Friskis och Svettis nu för att gå på ett Bas pass. Har aldrig vart på det innan men det kan ju inte vara värre än danspasset jag var på i onsdags ^^



Efter passet bär det av till GBG för å kolla match. Syrran ska spela och som vanligt åker kameran med (A) Efter matchen blir det födelsedags middag för Andreas som fyller år idag (om jag inte  är helt ute och cyklar) STORT GRATTIS TILL DIG! =)

Måste skynda mig nu men vi hörs!

2010-10-07

Då har man inte fått gjort särskillt mycket idag heller.. Typiskt! Jaja, i kväll väntar iaf träning. Så nu är det dax att packa ihop kläder för både inne och ute träning. Känns som att jag e lite på G nu vad det gäller träningen. Riktigt gött faktist. Eventuellt blir det Kaskad i morgon och lite simning på morgonen. Kansk får för mig att dra en sväng till gymmet med? Man vet aldrig. Men det hade ju vart rätt gött att ha gjort det i morgon så behöver jag inte tänka så mycket på vad jag gör i helgen ^^

Jag tror att jag har kommit på varför det inte gick att lägga upp bilder för min del innan. Det är nämligen så att vår router sitter i källaren och jag har min dator längst upp i huset. Har en känsla av att det är mottagningen som spökar. Så nu kör jag med det mobila bredbandet för stunden =)


En till bild från i Tisdags. Lilla fågelboet!

Tisdagens bilder.







Okej, framsteg. Fick iaf upp tre bilder innan det började krångla. Alltid något =) Dessa bilderna tog jag i Tisdags när jag var ute på min lååånga promenad =) Jag gillar't!

Idag sitter jag hemma vid datorn och letar jobb. Hittar doch inget speciellt intressangt så blir till å kolla lite andra sidor nu. Annars e det denna spellistan som rullar idag!

Höres lite längre fram...

2010-10-06 Part 2

Resultatet av om möbleringen på mitt rum var över förväntan! Nu har jag en liten "mys hörna" som jag verkligen inte får platts med på något annat sätt. Så det känns riktigt bra :D

Något annat som oxå känns bra är att jag var på "Danspasset" på Friskis o Svettis! Det var riktigt roligt. Mitt problem är bara det att min koordination är inte vad den borde vara, haha. Men det kommer nog att bli ändring på det snart. Planerar nämligen att gå fler gånger och på lite olika pass med :D Träffade Jenny där med som jag inte träffat på jättelänge vilket var superkul :P

Nu blir det sängen för min del. Eller förresten.. Nää klockan e för mycket för det nu, måste ju försöka att gå upp nått sånnär i tid i morgon ;)

PS. Jag hade lagt upp en bild om det funkade men nu gör det inte det =( Håll tummarna för att vi har bätre tur med det i morgon =)

Puss och Kram


2010-10-06

Det går fortfarande inte att lägga upp bilder för min del. Är det bara jag som har problem med detta eller är det någon mer??

Idag är det inte mycket som händer. Men har däremot tänkt möblera om lite på mitt rum. Eller a jag ger det ett försök iaf. Jag återkommer med resultat senare :P

Later:P

T R Ö T T

är vad jag är nu!

Som jag sa innan så blev det långpromenad + träning både ute och inne idag! Men det e bara bra. Förutom att mina ben känns som 2 sement klumpar ungefär ;)

Snart blir det sängen men först lite bilder=)

Eller inte! Min dator har inga planer på att sammarbeta vad det gäller bilder idag =(
GODNATT!


Äntligen hemma....

... det var iof väldigt roligt att va ute och gå iag men efter 2 timmars promenad e det gött att vara hemma! Men som vanligt vid denna tiden på Tisdagar så e det dax å äta lite mat och bege sig till den stora staden, Göteborg :P

På shemat idag står det 1 timmas fys ute + 1,5 timma i hallen! Jag kommer att somna gott i kväll!

Åter till promenaden. Jag fick faktist taget några riktigt fina bilder! Kanske bjuder på någon sen. Nu hinner jag ju inte lägga upp någon iaf :P


Later =D

The Natural Stile

Idag kör vi på den natrurella stilen, eller vad man nu ska kalla det? I alla fall så kör jag UTAN smink, på med mjukisarna och ut och gå. JAG GILLAR'T! (Tar med mig Kajsa ut så kanske bjuder jag på några mysiga höst bilder sen =))

Okt. 5, 2010

Det e inte bra att somna med kläderna på till en film, upptäcka vid 3 tiden att filmen e slut och att du ligger fullt påklädd, men, du orkar inte göra något åt det. Att gå upp ta 4 steg tvärs igenom rummet och ställa klockan är dessutom helt uteslutet. Men så kan det gå när inte haspen e på.



Vart nere på gymmet igår istället för att träna handboll i GBG. Där träffade jag en jäkla massa folk som vart pratsugna, eller det kanske va jag som va mest pratsugen iof, vilket gjorde att jag inte gjorde så mycket nytta :P Men men det blir desto mer träning idag istället. Om en liten stund bara ska jag köra axel rehab och i kväll blir det träning i GBG. Först ute i en timma sen inne i en och en halv. Det blir nog bra hoppas bara att axel e med på noterna :)

Ne dax att göra lite nytta :P


2010-10-04 part 3

Omgång 2 blev perfekta! Jag kan ge mig tusan på att det var pulverjästens fel att omgång 1 blev dåliga! Iaf här kommer lite läskande bilder :P

 

Gott e det =)
Puss^^


2010-10-04 part 2

Omgång 2 med bullar står på jäsning. Omgång 1 blev misslyckade. De smakar ungefär som en degklump fyld med smör som vart på en snabb visit i ugnen. Hade ändå inne dem så länge som det stog på mjöl påsen men men, ibland blir det något fel på vägen och då e det inte mycket att göra åt det...

Vi får hålla tummarna för omgång 2. Har dessutom riktig jäst till den till skillnad från omgång 1 då jag använde sån på påse..

Vi får se om det blir någon träning för mig idag. Har haft ont i axeln hela helgen. Känns visserligen lite bättre idag än vad det gjorde igår så ska köra lite rehabövningar nu och känna efter om det går att kasta boll med skiten idag.. Vi må se!

Later again!


2010-10-04

Idag är det Kanelbullen dag! Så jag får väl ta och baka lite bullar lite senare... Nu däremot så ska jag gå å kolla vad vi ska ha till lunch idag så att jag vet oom jag behöver springa ner till affären eller inte.

Ska även skriva över saker från min gammla kalender till min nya så att jag inte missar något viktigt, typ någons födelsedag eller så ^^

Later!

2010-10-03 part 2

I'm confused! Bara att gilla läget tror jag. Eller a jag har nog inte mycket att välja på! Men men så e det.

Måste bara säga att msn e en fin uppfinning! Har suttit i några timmar eller så å snackat med mina sjukt goa tjejer! Älskar er! Ni vet deet va? :O I alla fall nu vet ni det!

Godnatt!


2010-10-03

Sjuk trevligt att träffa Stanova idag! Blir så sällan nu för tiden. Eller ja de senaste 3 åren har vi nog träffats kanske 3 gånger så jag tycker nog ändå att vi har tagit oss lite i kragen ändå ^^

Vi gick iaf runnt lite på Nycklaberget och snackade massor och så passade vi på att ta lite kort. Riktigt roligt och dessutom riktigt härligt att komma ut ilite i höst vädret. Av någon anledning sätter jag mej hellre i soffan med en filt och en bra film så här på hösten. Konstigt :P




Pic.

Igår när vi kollat klart på matchen i Uddevalla, stannande vi till vid Uddevalla Energi så jag passade på att ta lite bilder. Vad tycks?



Nu blir det till å softa en liten stund sen blir det Promenad med Stanova! Jag gillar't=)

Puss o puss

Kropps - Heid

Idag blev det handboll för hela slanten. Bilen upp till Udevalla för att se Heid-Kropps i Damelitserien! Lite bilder:











Tyvär blev det oavgjort! 22-22 tror jag om jag inte e helt ute och cyklar.


2010-10-01

Ny månad = nya möjligheter! Ja såhoppas jag verkligen att det blir =)

Nu ska jag ut i trädgården och kratta upp äpplen ifrån marken så att pappsen kan klippa gräset sen! Viktiga sysslor.



Match ikväll för div. 1 laget. Jag sitter på läcktaren och fotar. Räkna med bilder här sen =)

Puss Puss

2010-09-30 part 2

Okej, nu känns det som om att jag e på g igen! Nackdelen med det är att hela min kropp värker. Benen är värst! Har man suttit ner mer är typ 1 minut så är det ett rent h*vete att komma upp igen. Då är det illa dessutom, riktigt illa. Träningen med b-laget igag gick väl helt okej för min del. Iaf om man jämför med gårdagens match och träningen i Tisdags. Passninarna börjar sitta där de ska och flåset, ja det var ju just det där med flåset, det ÄR! Haha men som sagt det e bara till å hänga i ;)

Nu ska jag gå och lägga mig! Tänderna är borstade så det återstår bara att kypa ner i sängen som jag bytte lakan i tidigare idag. Den kännslan är ju nästan oslagbar. Man e helt mör i kroppen, ny duchad och så krypar man ner i en helt nybäddad säng som är din helt egna. Det e MYS, på häg nivå!

Puss och Kram♥

RSS 2.0