Onsdag 31/3-10

Blev en ganska soft dag idag. Möte på UF, lite jobb och reklamfilm! Det mesta gick bra och vi fick mycket bra feedback av Jennie=) vilket vi tackar för!

Nu ska jag plugga lite till på idrottspsykologin innan jag går och nanar(A)
Puss Puss

Fan!

Skit också att det tog slut här! Frölunda förlorade och är där med ute ur årets slutspel=( Inte mycket att göra något åt nu, bara att ta nya tag inför nästa sessong.

Nu ska jag gå och lägga mig för i morgon är det skola tidigt(engelska). Sen ska vi iväg med företaget till regionskontoret för att snacka lite inför stockholm, så hioppas på att det går bra=) kommer även att jobba lite i morgon vilket e jätte gött=)

På tal om UF så har Honey UF nu en ny blogg som funkar! Ni hittar den här! Ta gärna en titt :)

Puss och Kram♥

Linköping-Frölunda

Nu gäller det! Vinna eller försvinna! Vi får verkligen hoppas att Frölunda klarar av uppgiften och tar sig vidare till semifinal! Kommigen nu FRÖLUNDA=)

Måndag 29/3-10

Var ett tag sedan nu men så kan det bli ibland!
Sessongens sissta matcher är spelade och slutae med vinnster! Vilket var riktigt skönt måste jag säga. Även den sissta träningen är gjord vilket oxå känns skönt då jag kanske kan se till å plugga lite mer och fokusera på att min axel blir bra! Vilket är ett måste...

Idag har Honey UF spelat in det som behövs för att göra sin reklam film. så i morgon blir et till att försöka klippa ihop allt så att det blir något vettigt av det =) -Tack Frida för en trevlig dag!<3

Som jag skrev tidigare så är sissta träningen avklarad. Den utfördes idag och som tradition avslutas det med fotboll. Gammla mot Unga! Och ja, efter en mycket snygg vändning av gammla så spikades matchen! Bra jobbat tjejer=)

Nu blir det sängen. E jätte trött.
Puss Puss♥

Onsdag 24/3-10

Idag har jag (eller a det var iof mamma) köppt tyg till min balklänning=) Det blev lila och det kommer bli jätte snyggt! Har även beställt ett möster som även det kommer bli kanon snyggt=)

Puss Puss♥

Tisdag 23/3-10

Gårdagen blev relativt lyckad. Morgon träningen i skolan utgjordes av fotboll. Efter att ha spelat en stunnd så utmanar killarna som stannat kvar i hallen oss tjejer och jag e ganska säker på att dom trodde det skulle bli en total utklassning. Men, vi stod upp ordentligt och vi vann! Jag lyckades även göra mål :)
Sedan var det dax för historia lektion. Vi ska börja med en ny grej nu som typ är som att skriva ett projekt arbete. Jag orkar inte detta!
På vägen till träningen stannade jag och Fridisen till i stan och köpte ett varsit par hörlurar=) Alltid nice att gå i stan med den bruttan<3
På träningen hade jag sett fram emot att träna lite handboll eftersom jag inte gjort det på 2 veckor! Men självklart var det bara fys som gällde vilket jag personligen kan tycka är lite konstigt me tanke på att vi inte presterat det senaste och det är match rean idag(Tisdag). Men bara att gilla läget. Blev mycket löp vilket faktist känndes riktigt bra.

Var även och kollade på Frölunda-Linköping. Och snacka om att det var en jämn match. Men som ni kanske vet så drog indianerna det längsta stråt och vann med 2-1 i SD!  Det var riktigt roligt att vara på hockey med mamma och pappa. Det enda negativa med den upplevelsen var att jag satt brevid en snubbe som luktade ungefär som om han inte haft en dejt mer en dusch på en månad eller så...


Foto:http://www.frolundaindians.com

Puss Puss♥

Söndag 21/3-10

Idag har det vart myckt plugg som gällt. Fick gjort en del i alla fall så känns okej. Hörde att mina flickor förlorade idag mot hisingen=( inte bra men vi tar nya tag på tisdag då vi möter särö!
Var även i partille en sväng idag för att se kvartsfinal 3:5 mellan Heid och Sävehof. Heid hämpade på riktigt bra och ledde i halvlek! men i andra halvlek räckte det inte hela vägen tyvär=( vilket betyder att det är färdigspelat för i år. Tycker det e lite tråkigt att dommarna på den såkallade elitnivån för damer i sverige är så fruktansvärt låg. När man inte klarar av att dömma lika för båda lagen så har man inte där att göra! Men det är bara vad jag tycker...

Nu blir det sängen för imorgon blir det en lång dag! Träning-skloa-Träning-Hockey!
Puss Puss♥

Fredag 19/3-10 del 2


Idag tivingde mamma iväg mig till gymmet. Det märktes att jag inte gjort så myckt på en hel vecka men det känndes ändå okej=) Kvällen har spenderats framför tv:n med "Så ska det låta" ock "Skavlan". Älskar verkligen så ska det låta=) haha.

Bokade även biljetter till Frölunda-Lnköping tills på måndag. Blir riktigt roligt att kolla hockey med mamma och pappa!



Snart är det dax för sängen, ska nämligen upp och dömma minihandboll i morgon.Så blir till att åka hemifrån vid 9.00 senast.

Puss Puss♥

Fredag 19/3-10

När man är hemma och kurerar sig som jag gjort idag så faller det sig ganska naturligt av någon anledning att man slår på TV:n. När jag gjorde det idag så var det Biggest Looser på 5:an. Jag e så imponerad av dom som är med där, dom går allså ner mellan 1,5 - 4 eller 5 kg i veckan! Och inte bara en vecka utan vecka efter vecka... Ganska häftigt egentligen att det går att ändra kroppen så mycket på så kort tid...

Jaja nu är det dax att återvända till plugget igen. Trotts att det är JÄTTE tråkigt för tllfället så måste jagverkligen ta tag i det nu och få det färdigt.

Puss Puss♥

Torsdag 18/3-10

Vaknade idag av att Hanna ifrån UF ringde och ville kolla lite saker, måste verkligen ha låtit väldigt nyvaken =) Men det var väldigt bra att hon ringde så att jag vaknade med tnke på att klockan var 11.30! Har dock inte fått gjort särskillt mycket idag då jag helt enkelt inte orkat:S visserligen har jag ju inte haft någon anledning att verkligen anstränga mig idag så är ju ganska skönt.  Men hade vart ännu skönare att ha kunnat vara i skolan och bli klar med saker istället för att göra berget av väntande uppgifter ännu större.
Jag orkade mig faktist iväg till Heidhallen för att kolla Heid-sävehof i slutspelet och det var verkligen värt det! En jämn match som hade allt utom klanderfria dommare... Matchen slutade 20-23, Bra Jobbat heid trotts förlusten.

Nu blir det sängen =)
Puss Puss♥

Motiveringar

1:a pris, Miljöpriset
Vi hade en rad duktiga företag som tävlade om miljöpriset i år. Men ett av dem måste vinna 1:a pris! I vår bedömning har de fått full poäng i alla kategorier. Produktens klimatpåverkan är så låg det bara är möjligt. Energiförbrukningen vid produktion minimal eller obefintlig. Integrering av miljöarbetet i verksamheten – fullständig! Ger produkten en ökad kundnytta? Ja, inte minst hälsomässig nytta! Miljöprofileringen kommer nästan av sig självt… Den totala kretsloppsmedvetenheten är mycket god.
Visserligen vill vi inte bedöma själva produkterna eller tjänsterna i sig för mycket, det finns andra priser för det! Men i det här fallet är produkten så finurlig att den inte bara minskar sin negativa miljöpåverkan – den förbättrar faktiskt miljön under produktion! Ju mer vi konsumerar den här produkten, desto mer nytta för miljön. Nu förstår ni kanske att det är något vi kan äta. Och det är något nyttigt! De små arbetarna är väldigt många och de får visserligen slita väldigt hårt och utan kollektivavtal, men de har inte klagat ännu i alla fall… Och vinnarföretaget är verkligen flitiga som bin! Grattis till 1:a priset i UF miljöpris 2010 säger vi till Honey UF från Aspero Idrottsgymnasium!
//Ekocentrum och Bellis Växtmiljö

Foto av Cecilia Lyche, CK. Lyche

3:e pris, Bästa UF företag
En ren produkt som bidrar till hälsa och miljö
Tar du denna blir du inte slö
Ni produkten säljer på positivt sätt
Och företaget ni driver enkelt och lätt
Ni lyckats att tjäna lite money
Tredje pris går till UF företaget HONEY UF
//Göteborg & Co, Näringslivsgruppen

Foto av Cecilia Lyche, CK. Lyche

Nu laddar vi för stockholm!♥

Onsdag 17/3-10

Sjukt irriterande att efter att ha kollat på ca halva Ink Heart så funkade inte resten! Ni vet precis nänr filmen börjat bli sådär spännande så att man lixom  bara vill veta hur den kommer att fortsätta. Jaja får försöka fixa felet eller ngt och kolla klart en annan dag. Nu Kom mamma dessutom hem och det har blivit dax för operation "Pet i Emma lite mat" Hoppas det går bra och att magen inte strejkar!


Puss och Kram

Tisadag 16/3-10

Hej på er!
Idag blev det ingen skola för min del då jag ligger hemma med magsjuka :S Verkar som om dt lugnat ner sig lite nu så hoppas att jag mår bätre i morgon(A)

Kollade in få FB och hittade dennabilden!

Foto av Cecilia Lyche, CK. Lyche
Tror att det kommer fler bilder från UF snart =)

Nu ska jag sova igen!

Ses!

Haha kom på en sak precis när jag skrev ordet ses! Härom dan när jag körde in till stan så blev jag omkörd av en bil. och inte vilken bil som hellst, det var den polisbil! Med registreringsnummer SES...

Våga Vara Egen-10

Ja två dagar på på Svenska mässan resulterade i två priser till Honey UF! Helt otippat kammade vi hem förstaplattsen i "Miljöpriset"! och sen så knep vi tredjeplattsen för "Bästa UF företag"! Helt otroligt i mina ögon. Vinnsten resulterade i lite prispengar och en visit till SM i stockholm!!! Det var två tuffa dagar men det var defenetivt värt varenda minut!

Dessutom var vi med i TV i fredags! Klippet hittar ni här! Kolla vid ca 4 min =)

Stortgrattis även till Webmarketing UF som vann bästa tjänst och Envy event UF som tog hem tredjepriset i samma kategori. Environment sports UF vann bästa inovation och Waterboy UF knep tredjeplattsen! Veronica Stellan blev 2:a i bästa säljare och Ida Sultan vann årets prestation.

Alla dessa 8:a priser resulterade i att Aspero blev bästa skola detta året på Våga Vara Egen i GBG!




Puss och Kram på er♥

Onsdag 10/3-10

Hej! Trotts att det var ett tag sedan jag skrev så är det väl ingen som missat att Våga Vara Egen - Mässan går av stapeln i morgon. Det börjar med byggdag och tävlingar för att sedan avsluta dagen med en kort smyg premiär. 17-19. Fredagen är sedan mässan öppen från 11.30 till 16.30! Allt äger rum på Svenska mässan i Göteborg!
Vi ses där!


Fredag 5/3-10

Jag e sjukt glad att jag har så underbara vänner som ställer upp vad som än händer! Ni vet vilka ni är, ingen nämnd ingen glömd. Men ni ska verkligen veta det att ni är uppskattde till 100% Gammla som nya!

Puss och kram♥

Torsdag 4/2-10

Hej! Nu börjar et dra ihop sig. Bara en vecka kvar till "Våga Vara Egen Mässan" som är på svenska mässan 11-12/4. Det e mycket som ska bli klart tills dess och mycket som ska tränas in framför allt! Tillexempel så kommer mitt företag hålla en företags pressentation och intervjuas då vi har gått vidare i tävlingen "Bästa UF-företag". Nu laddar vi för fullt och hoppas på att det går hela vägen...


Puss och kram på er♥

Onsdag 3/3-10

Hej alla goa! Jag har hämtat ut min biljett till Green Dag idag, helt sjukt att man kan bli så glad av en egentligen så liten sak. Men det e ju egentligen ganska härligt när man tänker på det, en lite bit lycka som kan förändra hela ens tillvaro just för stunden(A)
Hahah, Kollade just ner på mina fingrar och kan ju säga att det inte var någon vacker syn. Har nämligen målat lite grejer som vi ska ha på mässan nästa vecka. Råkade kladda ner hela mina händer oxå :S Lite klantigt när det e olje färg! Så mina händer har en härlig röd ton...
Idag åker Mallan och Fridisen till sälen och lämnar mig ensam här :( Ne helt ensam blir jag ju inte eftersom att jag har Fiie och Moa (A)
Gammal headder! Knske dags att tillverka en ny? eller?
Nu är det dax att dra till Lillekärshallen för sista seriematchen i damernas elitserie! 2 Poäng för BK idag???

Puss puss♥

Green Day

Yes! Nu har jag köpt min biljett till Green Day som spelar på ullevi den 5/6-10 start kl 18.00. Det kommer att bli perfekt. Tänkte gått när de var i sverige förra året men missade att köpa biljett=( Men i år ska jag vara där och det kommer att vara värt varenda öre! Är det någon mer som ska dit???

Hela vecka 22 kommer att bli grym! 31maj- 4 juni drar vi till polen och sen avslutar vi veckan me Green Day på Ullevi! Jag längtar!
Puss Puss♥

RSS 2.0