Torsdag

Idag har det vart en, låt oss säga, intressangt dag på jobbet men låt oss lämna det sagt så. Har precis gräddat massa våfflor och ätit upp ett par av dem. Blev jätte mätt så ska nog klara mig ett tag nu. Om bara några minuter går bilen till GBG för att inventera på Hemköp. Ingen träning idag altså.

Hejsvejs!

Bio på fredag!

Ja på fredag ska jag och min gos Moa gå på Bio. Jag hade gärna sett Black swan men den hade ju Moa redan sett så istället ska vi se på The kings speach!

Jag tycker att den verkar riktigt bra men vi får se på fredag hur det e med den saken egentligen ;)

Allt för min syster

Som jag berättade igår så fick jag och min syster ett varsitt armband av mamma igår. 50kr/armband gick till sveriges kvinnojourer. Så mamma slog tre flugor i en smäll och gjorde en god gärning, skämde bort sina ungar och lyxade till det lite genom att köpa ett till sig själv med =)

Genom att bära armbandet visar man sitt stöd för utsatta kvinnor(systrar) som har det svårt. Om jag inte minns helt fel;)



Bokstäverna S Y S T E R pryder berlockerna  så fint och man vill ju bara äta upp dem för de ser ut som små karameller=)

Vi köpte våra armband på Raglady men de finns säkerligen på fler ställen om någon är intresserad(A)

Someone like you



Jag är helt såld på denna låten! Lovely^^

Lördag

Det e konstigt hur fort tiden kan gå ibland. Helgerna kommer fort och går fort. Helt plötsligt var det lördagkväll igen och det är bara söndagen kvar innan det är dax att gå till jobbet igen på måndag. Denna söndagen är dessutom en timma kortare än alla andra söndagar på året efter som att vi ställer fram klockan en timma i natt. Det glömmer ni inte va?

På tal om tid så utnyttjade jag lite av denna dagens tid till att gå i affärer. Det blev en tunika och ett linne ifrån Gina. Sen fick jag och min syster ett var sitt armband av mamma. Kan berätta mer om armbandet en annan dag oc kanske lägga upp bild på det med. Vi får se. Men iaf tack mamma =)

Nu är det hög tid för mig att gå och lägga mig med tanke på att jag gillar att sova och man får göra det en timma mindre i natt som sagt (A)



Godnatt!

Kvartsfinal #3

Nu vill datorn imte samarbeta med mig mer så får försöka att lägga upp fler bilder senare eller i morgon. Idag blev det tyvär förlust för BKH vs SHF. 

Ni kan läsa om matchen på damhandboll.nu och på GP

Till alla tjejer i BK Heid vill jag bara säga att: NI ÄR GRYMMA! Glöm inte det =)

SHF lycka till i det fortsatta slutspelet =)


Idag smäller det!

om 2,5 timme går avkastet i Heidhallen. Kvartsfinal #3 ska då börja att spelas. Det kommer att bli tufft så in i h-vete och kamp i varenda liten sittuation.

Kameran är laddad och nerpackad. Nu ska bara jag fixa hår å kläder å kanske en gnutta smink så bär det av till lovely heidhallen. Jag tror på vinnst idag!


Sådana kännslor som Karin visar här vill vi se mer av idag!

Ses i hallen=)

Kvartsfinal #2



Sådär ja! Ni läser vad jag tycker om matchen här.
Stort tack till Johanna Ivansson som jag fick låna ett objektiv av=)
Alla goa heidare, snart e det lördag!

Röva i kvadrat!

Så brukar Linda säga när något inte gick som det skulle. Det var precis vad som hände idag altså. Att det inte gick som det skulle...

Ledning 14-10 i pau s till BKH men sedan går det lite i stå i början av andra och första målet kommer först efter mer än 10 min in i halvleken. Men, jag anser inte att det e där det går snett utan mycket beror på att dommarna inte håller måttet. Addas mål skulle ha vart godkännt  för att inte tala om de otaliga gånger som Sandra, Carro och Annika blev avblåsta för tidigt eller inte fick med sig frikast när de borde ha fått det. Det är bara att beklaga att matchen slutade som den gjorde(22-21 till skövde). BKH Var värda att vinna idag!

Vi kan ju iaf glädjas åt att matchen på läktaren var det inget snack om vem det var som vann =)

Bilder kommer förhoppningsvis undermorgondagen om tid ges.

Sjuk=(

Ja när jag vaknade i morses så var jag helt tät i näsan och hade ont i halsen. Inte roligt alls! Det har inte precis blivit bättre under dagen men jag häller i mig the och hoppas på att jag mår bättre i morgon. Det blir ju jobb fram till ca 14.30 och sen ska jag bara hem och vända innan jag åker till Skövde för att kolla kvartsfinal #2, Heid vs Skövde.

Sen en helt annan sak. GRATTIS TILL KÖRKORTET JOHANNA IVANSSON =)

Måndag

Sjukt roligt att så många vart inne och kollat på bilderna ifrån matchen! Tack alla ni som gett mig massa beröm. Det värmer verkligen!

Imorgon blir det jobb hela dagen och efter det blir det gymmet!

På onsdag tar vi bussen till Skövde för att hejja på Järnbrotts stolthet; BK Heid!


Kvartsfinal #1
























Detta var den första matchen mellan BK Heid och Skövde HF i denna kvartsfinalserie som avgörs i bäst av 5. Jag har nog aldrig tidigare sett en så spännande match i hela mitt liv! Oavgjort efter full tid. Oavgjort efter första förlängningen (2x5min) lika så efter andra. Till sist avgjordes det hela på straffar. Där gick skövde vinnande ur det hela. BK Heids damer kommer igen förhoppningsvis redan nu på onsdag borta i Skövde!

Mer om matchen läser ni här:

http://www.damhandboll.nu/ -> klicka vidare till "resultat" i menyn.

 
http://www.gp.se/sport/handboll/1.576865-heid-foll-efter-straffdrama
 
http://svt.se/2.34007/1.2366162/skovde_vann_straffdrama

Även Radio var på plats: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=179&artikel=4410387

Friday night =)

Ännu en dag har kommit till sitt slut. Direkt efter jobbet åkte jag till gymmet och var där i ca 2 timmar. Sen åkte jag hem och "råkade" somna i soffan. Men gott var det =)

Kvällen har spenderats här hemma med mamma. Vi har lagat mat och kollat på "Så ska de låta". Nu degar vi i soffan till "Skavlan" medans jag väntar på att det ska bli dags att åka och hämta pappa på Landvetter.

I morgon spelar Heid mot Skövde i den första kvartsfinalen för i år. Hoppas, hoppas att det blir vinnst till Heid! Jag kommer vara där och ta kort så det kan ni vänta er i morgon kväll eller eventuellt söndag förmidag.

Nu ska jag höra av mig till Malin. Eventuellt ska vi leka i morgon, längtar!


Friday morning=)

DÅ var pappa iväg till hufvudstaden och jag har vart ute å slirat på vägarna. Jag visste ju att det skulle komma snö så var ju ingen egentlig chock när det låg ca 1 dm.

Nu har jag även hunnit med att måla naglarna litegrann. Det blev silver och rosa längst ut om ni fattar (A) Nu ska jag ta å äta lite frukost och packa väskan (som jag ska ha till gymmet) innan jag åker och jobbar. Slutar nog ca 13 som jag sa igår och då drar jag direkt till gymmet så att man e färdig med träningen direkt=)



Naglarna synns ju inte jättebra på bilden men så ser det ut iaf =)


Det kommer...

att bli en lång dag i morgon! Först ska jag skjutsa pappa till Landvetter redan 05.15, jobb ca 8- 13, gymmet efter det och sen ska pappa hämtas igen vid 22.30 eller något sånnt.  Kommer nog att somna rätt gött efter det. Förhoppningsvis kan jag somna ordentligt i natt och inte fastna i en bok som jag gjorde igår(A) Nu får jag istället börja på bok nr 2 =)

Godnatt♥


Hmm..

Det känns just nu högst otroligt att det ska börja snöa om några få timmar! Specilt med tanke på att solen skiner ute just nu. Men om man ska tro yr.no så ska det göra det :O Hoppas verkligen att de har fel denna gången.

Jag tror att jag har börja komma fram till vad jag vill göra nästa år. Eventuellt har jag goda förutsättningar att göra det oxå men vi får se. Håller det för mig själv än så länge=)

Hej hej

Nu drar jag och jobbar! Ha det gött så länge =)

Natti natti!

Nu går jag och lägger mig. Frågan är bara hur lång tid det tar innan jag somnar. Ska nämligen läsa lite ur " En shopaholics bekännelser". Har bara ca 90 sidor kvar av den innan det är dax att börja läsa nästa bok ur samma serie "En shopaholic i New York"



Men så länge säger jag godnatt. Hoppas att ni alla haft en bra dag för det har jag haft.

Tisdag15/3-11

Var ute på en lång och riktigt härlig promenad med mamma för en stund sedan. Det var inte jätte kallt som det vart under väldigt lång tid nu utan luften kändes ganska varm, som om att den liksom höll kvar värmen ifrån solen som lyst så fint idag. Man får passa på att njuta under morgon dagen för på nyheterna för en liten stundsedan sa dem att det skulle komma snö på torsdag igen =( Hoppas verkligen att de har fel denna gången (A)

Något som jag inte nämnt innan är sittuationen i Japan. Det e verkligen hemskt det som händer. Samtidigt känns det så avlägset på något vis. Skönt iaf att höra att David som är i China inte hade fått för sig att åka en weekend till Japan =) David får se till å komma hem snart för jag saknar att inte vara ute på galna promenader med honom!

Nu ska jag nana. Upp och jobba i morgon igen,


Ni får ursäkta den gammla bilden haha =)

Godnatt =)

Mera Moa =)



Lite fler bilder på Moa. Det var som sagt riktigt roligt att fota henne vi skrattade och skojjade hela tiden. Kan knappt vänta till det blir lite finare ute som sagt så att vi kan ta lite färggladare bilder =)


Moa E


Idag har jag och söta Moa vart uppe vid vattentornet och tagit lite porträtt. Det var riktigt roligt och ska deffenetivt göras om en dag när solen skiner och det är lite roligare färger ute (A)

Oriflame

Var ju på Oriflame-party tidigare idag. När jag gick dit tänkte jag att jag inte skulle ha särskillt mycket. Max en mascara och en eye-liner. Men så blev det inte. Det blev dåde det ena och det andra som skrevs upp på min lapp. Så om någon vecka eller så kommer det ett helt lass med fina saker hem till mig. =)

Imorgon ska jag och Moa E, göra en rolig sak. Hoppas innerligt att det blir riktigt bra! Vad det blir ska jag naturligtvis visa er senare  men håll gärna tummarna så länge=)


Fina Moa =)

Nu blir det sängen, godnatt(A)

Söndag

Tog en lång och riktigt härlig sovmorgon idag. Sen har jag städat lite här hemma i iktigt duktigt om jag får säga det själv. Mindre bra är att jag har kvar hela mitt rum men e ju ledig i morgon så ska väl kanske hinna med det då och kanske lite i kväll med =)

Halv 5 ska jag hämta Stanova för att åka till Kinna och vara med på Oriflame-party. Ska faktiskt bli riktigt roligt. Nu ska jag hoppa in i duschen så att håret hinner torka innan vi ska åka (A)


Tog några bilder på tulpanerna som står här hemma =) Längtar tills man kan gå ut och ta kort på alla möjliga blommor i bara shorts och linne =)


Eric Saade



Rätt låt vann! Eller vad tycker ni? =)

Raisa ♥


 Världens gosigaste valp =)


Vi vann!

Ja trotts att vi inte spelade särskillt bra så vann vi matchen idag vs Sport men 30-20. Hade v spelat så som vi kan hade vi vunnit med betydligt mer och framför allt hade vi inte släppt 20 mål bakåt! Men så är det, bara att ta nya tag nästa gång.

På tal om handboll då så har ni väl inte missat att damernas elitserie är färdig spelad. BK Heid är fljärde bästa lag i hela sverige! Det är inte illa det. Detta betyder att man nu ska spela kvartsfinal vs Skövde HF. Det kommer att bli tufft. Skövde har vart i final flera år i rad men jag tror stenhårt på att Heidtjejerna fixar detta. Jag kommer att vara där med kameran och stötta dem så gott det går det ska ni veta. Heja Heid!


Annika var tydligen grym igår i matchen vs Tyresö. Hon satte hela 12 baljor! Det är väl ingen som missat Annikas blogg...

Gameday!

Min ädle springare (cykeln) skötte sig helt perfa idag. Gick ju utmärkt att halka runt i slasket =)

Sitter i detta nu och trycker i mig lite mat. Köttfärsröra och en ost-macka, en kopp the på det med, gott! Laddar inför matchen i kväll mot sport, 19.30 i Lisebergshallen. Jag gillar den hallen, har liksom aldrig förlorat där så jag har en riktigt bra känsla inför kvällens drabbning =) Taggar dessutom med lite skön musik på spotify kan ju inte bli bättre(A)


Som ni kanske ser på bilden så är håret redan uppsatt i matchfrisyren =) (Ni får ursäkta den kassa bildkvaliten)



Där ser man...

Bara för att jag tog cykeln igår så började et naturligtvis att snöa bara någon timma eller två senare. Där fick man för att man trodde att våren var på G. Men men de e ju bara till å gilla läget=)

Idag tar jag nog cykeln trotts att det ligger snö på backen, bara för att retas med den som bestämmer vädret (vem det nu är) Ända skilnaden från igår är att idag är det luft  i däcken vilket borde underlätta =)

Kvällen spenderas i Lisebergshallen, ska spela match där mot Sport.

På tal om matchen, jag måste hänga pp min tröjja nu annars får jag en blöt matchtröja :/


Onsdag

Alltid lika skönt när man faktist tycker att de känns okej att gå upp när klockan ringer. Det var väldigt längesedan sisst men så idag hände det!

Detta måste ju betyda att denna dagen inte kan bli annat än bra! Ska lägga på en rem nu så att jag hinner ta fram cykeln och pumpa däcken på den med innan jag måste fara=)


BK Heid UF/Team ASPERO vs KIF



Några bilder då ifrån lördagens div. 1 match mellan Heid och Kortedala IF. Som några av er redan vet så betydde denna matchen ganska så mycket. Vinst=Brons, förlust=missad medalj!

Matchen slutade med en klar vinst till BKH och bronset är hemma i Järnbrott=)

Jag hade tänkt att lägga upp några fler bilder men det ville inte datorn så vi sparar det till en annan dag (A)

Robin Hallberg


Det har jag aldrig sett förr! Men som sagt så många gånger förr: Man lär sig något nytt varje dag =)


BKH vs IVH



















Dagens match mellan Heid och IVH slutade 29-25! Referat ifrån matchen kan ni läsa på damhandboll.nu.

Bilderna i från matchen mellan Team Aspero och KIF kommer en annan dag.


Heid - Kropps 26/2-11













 



















Det var bilderna ifrån matchen mellan Heid ovh Kropps. Ny match i morgon mot IVH och jag ska naturligtvis vara där med kameran =)


Onsdag

Kvällen spenderades i Trollhättan med match. Vi vann med ca 5 eller 6 bollar, kommer inte ihåg resultatet. Gött med vinnst iaf. Synd att dommarna inte höll högre nivå äv B-ungdom bara. Lyssna bara på detta!

Jag: Du måste ju låta mig ta mer än ett steg inne på linjen innan du blåser av!?
Dommaren: Nej, du vet det är så stor risk att man skadar sig i sådana sittuationer.

Ursäkta men har inte jag själv valt att hålla på med denna sporten? Ska verkligen jag som anfallande spelare drabbas av att dommaren är rädd för att vi ska skada oss? Borde det inte vara hårdare bedömning emot försvararna då istället?

Det tåls att tänka på. 2 poäng med hem till Järnbrott i vilket fall =)

Bilderna ifrån Heid- Kropps är på G. Ska bara ha tid att lägga upp dem. Ska se vad jag hinner i morgon. Vi kan ta en nu iaf (A)


1/3-11

Italien var lovley!  Långa backar och strålande solsken =)
Men det får bli en annan dag jag berättar om det för snart måste jag nana. Ska ju upp ganska så tidigt i morgon (A) Så länge får det bli en bild ifrån vår sista dag i Alperna.


Helt okej vy att sitta och fika till =)

RSS 2.0