Vilken härlig helg!


Ja vilken helg det har vart!




I fredags bar det av till Skövde och Billingehus. Jag kände ingen...
Idag när jag kom hem hade jag träffat ca 60 nya ansikten som alla är underbara på sitt sätt!
Även om jag inte kännde någon så redan på bussen hade jag träffat två stycken hel goa tjejer. Ellen och Frida! 
Det blev många skratt och goa kommentarer under de ca 2  timmar det tog att åka till skövde.

Väl framme i skövde bjöds det på smörgås, frukt och dricka! Mycket gött :D
Frida plockar fram kameran och börjar smygfota, hihi:P



Helgens första aktivitet drog igång ca 18.oo på fredag eftermiddag.
Vi delades upp i 6st olika lag. Sedan skulle vi göra olika "stationer" tillsammans.

Första stationen mitt lag kom till vart "följa linan"- Man knyter fast en varfin arm i en karbinhake som i sin tur siter fast i ett rep. Repet är i sin tur bundet i en liten bana som innefattar knutar, rockringar med mera...
Man ska alltså ta sig igenom banan på en så snabb tid som möjligt!
Desto fortare det går desto fler poäng(dollar) får man.
Detta gick väl ganska bra för lag 4 som jag var med i haha (A)

Nästa station: "A-gång"
Svår att beskriva men jag ska försöka:D
Det var 3 st björk "stockar" som sattihop som ett A fast med Pinnen längre ner så att man kan stå i det. Längst upp i Aet så är det massa rep fastbundna med hjälp av dessa ska man få Aet att röra sig frammåt sammtidigt  som en i laget står i Aet :D. Ju fler vändor man hinner under en viss tid desto fler dollar får man:D
Även denna gren var kanske inte den som lag 4:a var bäst på :P

Station 3 var en station där man var tvungen att använda huvudet, vilket kan vara lite jobbigt ibland(A)
Den gick ut på att man skulle lösa 3 st kluringar.
En av kluringarna var den klasiska Tändstickorna!  6st tändstickor ligger i en viss form, du får bara flytta 3st och du ska få fram 8st trianglar! detta fixade grupp 4a jätte bra och snabbt! Bra Jobbat!
Den andra kluringen bestod av att man skulle pussla ihop ett pussel till en kvadrat vilket inte var det lättaste:P
Den sissta av kluringarna gick ut på att man skulle få i ett antal rör i en låda. låter simpelt men dom passar ju bara på ett speciellt sätt!
Detta fixade lag 4a galant!

Station 4 skulle man stå på olika stora "boxar". Ju fler man stog på de olika boxarna fick man fler poäng eller"dollar" för. Vilket bettyde att man fick stå och knö på en jätteliten yta:D Mysigt!

Nu var vi framme vid FINALEN i denna tävling!
Man skulle förflytta golfbollar med hjälp av rör som var sågade på mitten. Rören var ca 40 cm långa och man fick ett var! Golfbollarna Fick aldrig vara stilla eller rulla baklänges. Samtidigt fick den som för stunden hade golfbollen i sitt rör inte flytta på sina fötter!
Nu fick man ett startkappital på 5 golfbollar. Ville man ha fler fick man köpa detta av Cilla!
Varje golfboll som man fick ner i krukan som stog en bit bort fick man sedan växla in till dollar =D Vilket betydde att om man köpte golfbollar hoss Cilla så Ökade dom i värde! Däremot om du inte fick i bollarna i krukan så fick du inga dollar för dom alls!

Lag 4a köpte 2 st paket med bollar av Cilla, vilket gjorde att vi hadde 15 st bollar att förflytta till krukan!
Vi satte alla utom 2 st bollar.
Bra jobbat igen lag 4a=D

Men trotts att vi gjort en bra insatts så hade dom andra lagen lyckats bättre =(

Nu åter stod bara Utslags uppgiften som vi fått klura på undertiden som vi gjort de andra stationerna, 12 runt bordet.
Även detta visade sig att vi inte var bland de bästa på. haha. men vi hade Roligt och då är vi alla vinnare =)
De som faktist vann påriktigt fick en varsin påse Ahlgrens bilar!

Nu var det dags för Middag!
Denna åt vi ute i den stora Kåtan:P Det bjöds på entrecote och en jättegod potatisgratäng.
Till detta serverades det sallade och bröd. samt valfri dricka(Ramlösa, Zingo eller Peppsi)
JÄTTE GÖTT

Oskar var jätte duktig och plockade bort de flesta talrikarna:D

Dags för inchekning!
Jag fick äran att bo med en jätte trevlig tös från Trollhättan. Åsa Jönsson!
Dessutom fick jag välja säng först :P

Ännu var denna dagen inte slut. Den fortsatte i hotellkoridoren...




Efter inte allt förmånga timmars sömn var det dax att gå upp och äta frukost!
Och som ni vet så är hotell frukost alltid gott=D
Det var den även denna gången!

Efter denna underbara frukost följde en förmiddag  full av föreläsningar.
De flesta av dem var mycket bra och lärorika.
Men vi kan väl säga som så att Folksam snubben var inte jätte uppskattad...

Alla dessa föreläsningar varvades med mat =D

När alla föreläsningar var avklarade var det dags för fysisk akitvitet igen=D Äntligen!
Nu var det dags för orientering.
Under en av föreläsningarna fick vi en varsin pullsklocka. Dessa skule vi nu använda under orienteringen då en i laget skulle ha så hög pulls som möjligt och en så låg som möjligt.
Johan tog på sig det ärofyllda uppdraget att få så hög pulls som möjligt medans Sara och jag försökte få så låg pulls som möjligt... Med varierande resultat!
Detta var inte ngn vanlig orientering. Istället för att man skulle stämpla en kontroll så på baksidan av kartan fanns det bilder. Dessa bilder skulle man para ihop med rätt markering på kartan.
Detta var vi grymma på :P
Däremot levde pullsklockorna sitt egna liv...


Nu fick man göra lite vad man ville vilket resulterade i att många förflyttade sig ner till gymmet eller till polen. Gymmet var väl inget som billingehus kan skryta med... Framförallt inte när ca 30 ungdommar kommer och knör :P



Dags att piffa till sig lite inför kvällens middag som serverades i Bergasalen!?
Mycket god mat och trevligt sälskap.

Nu fick vi en till uppgift.
Vi skulle sjunga singstar och göra ett framträdande =D

Vi i våran grupp bestämde oss för att framföra Carolas Främling!
Vi förberedde oss så gott det gick genom att sjunga hejvillt i källaren, Samtidigt som Sara och Mikael tränade på sitt scen framträdande=D

Innan vi skulle uppträda hade ledarna en överraskning till oss, EM mästarna i bugg.
Ronja och hennes partner vars namn jag inte kommerihåg=( var super duktiga! Dom lärde oss att bugga sammt 2 st andra danser.
Det var verkligen jätte roligt!!!

Kvällen till ära så var dansbandet Shotz på platts på Billingehus. Vi begav oss ut på dans golvet och buggade som bara den =P

Nu var det äntligen dags för våra framträdanden!
Allt var så himmla duktiga.
 Till låtar som Tusen och en natt, När vindarna viskar mitt namn, Diggilo Diggilej med fler så blev det många fina framträdanden.

Men såklart måste ngn vinna!
Och Vinnaren som hade full pott på orienteringen och som engagerade alla i sin grupp i framträdandet är lag Johan! Yes mitt lag vann =D
 Och visst var Mona Lisa vacker!

Även denna kvällen varade länge. Facebook gruppen Ledarcamp 2009 startades!
Och vem var egentligen vaken längst?



Visst är det härligt att ha en personlig väckarklocka!
Åsa- förlåt att jag var så jobbig men jag var jätte trött! Du gjorde ett grymmt bra jobb som fick upp mig!
Tack!

Frukosten var jättegod även denna dag.
Men hade ngn spetsat juicen igår med ngt starkare?
För hur många var det inte som kom  ner till frukosten och beklagade sig över att de kände sig bakfulla???

På lördagen hade man fått göra ett val mellan 3 olika aktiviteter.
Klättring
Mentalträning
Självförsvar

Jag hade valt klättring...
Tornet som man klättrade i var 22 meter högt!
Och det största i Europa!



Att känna hur pullsen stiger för varje steg man tar upp för detta häftiga torn är en riktigt härlig känsla. Att höra hur ens kompisar som befinner sig flera meter nedanfördig hejjar och uppmanar dig att fortsätta är hult underbart!
Att sitta på kanten längst upp och kasa över kanten, hängandes i ett förhållandevis tunt rep, och känna hur adrenalinet pumpar. Vilken känsla!!!
Åsa, Robert, Tobias, Johan, Carro och alla andra som klätrade. Vi var grymma!

Denna dagen avslutades med god mat och ännu en föreläsning.



Bussresan till Göteborg var mycket rolig! Björn Rosenström säger jag bara...
haha =D


Tack alla underbara människor som vart med på denna ledarcamp och för att vi gjorden den så himmla bra.
Kan knappt bärja mig tills återträffen =D




Puss och Kram på er allihop
// Emma Gumman

Kommentarer
Skrivet av: Johan Knubbe

Minns jag rätt om att han hette Tim? :P

2009-05-11 @ 17:21:05
URL: http://johanknubbe.blogspot.com
Skrivet av: Emma

Var det verkligen störst i europa? Jag minns bara att det var störst i Norden

2009-05-11 @ 17:32:46
Skrivet av: EmmaGumman

Det kan hända Johan. Jag har verkligen ingen aning.



Jag tror att det var det:D

2009-05-11 @ 17:36:46
Skrivet av: Åsa Jönsson

Det var en ära att dela rum med dig också, även om jag var tvungen att vara din alarmklocka hahaha Fatta att vi klättra 22 meter upp i luften, men vi var ju försäkrade i allafall! hahaha

2009-05-11 @ 18:38:49
URL: http://windfall.blogg.se/
Skrivet av: Johanna Ingemarsson

Ja visst var helgen grymt skoj! Härlig sammanfattning tycker jag:D

2009-05-11 @ 20:05:57
URL: http://jayeye.blogg.se/
Skrivet av: EmmaGumman

Tack Johanna :D

2009-05-11 @ 20:09:53
URL: http://emmagumman.webblogg.se/
Skrivet av: Tobias Nilsson

Det var skit bra skrivet:)Vilken helg vi har haft,vilket gäng vi var:D Alla tävligarna vi gjorde var jätte roligare o vi tillhörde ju det vinnande laget på kareoken:)bra jobbat:D Sen klättringen var ju helt underbart,vilken andrenalin man fick! Tack för en underbar helg!

2009-05-11 @ 20:18:39
Skrivet av: EmmaGumman

Tack Tobbe!

och tack själv:D

2009-05-11 @ 20:39:58
URL: http://emmagumman.webblogg.se/
Skrivet av: Teresia

Oj vilken bra sammafattning, den kommer jag vissa vidare för dom som vi vet vad vi har gjort i helgen ;) haha! Vilket lag vi var, så sjukt roligt vi hade och när vi framträde var ju det bästa =D Hela helgen har varit grymt rolig, detta kommer vi leva på länge =D haha!

2009-05-11 @ 20:50:53
Skrivet av: EmmaGumman

Tack Teresia!

ja men gör så det e ju kanon:D

Ja visst var vi duktiga.

Det kommer vi defenetivt att göra, iaf kommer jag att göra det:D

2009-05-11 @ 21:14:23
URL: http://emmagumman.webblogg.se/
Skrivet av: emelie

URBRA SKRIVET EMMA! :D

2009-05-11 @ 22:34:54
URL: http://mlimattsson.bloggagratis.se
Skrivet av: EmmaGumman

Tack Emelie! :D

2009-05-11 @ 22:44:26
URL: http://emmagumman.webblogg.se/
Skrivet av: Anonym

Alltså, emma sötaste, underbaraste emma. Gumman du och jag ska nog ta och ha ett litet bloggcoach möte känns det som. Inte fasiken orkar jag läsa allt det där! Nu blir det möte!

2009-05-12 @ 00:44:25
Skrivet av: EmmaGumman

Älskade Fii<3 nu är det som så att alla mina inlägg kommer inte att se utsåhär. enbart detta!



Nu har jag vart på ledarcamp och det var så roligt! Jag skrev detta feta! inlägg för att jag aldrig ska glömma hur kul vi hade det där och för att alla som var me ska få se hur jag upplevde detta!

Men visst du kan bli min coach älskling!

haha puss på dig<3

2009-05-12 @ 00:53:33
URL: http://emmagumman.webblogg.se/
Skrivet av: Bloggcoachen!

Och sluta svara på kommentarer i din egen blogg, det får man inte göra. :P Haha. Du kan la kommentera i min istället, det är mycke roligare ;)<3

2009-05-12 @ 12:08:36
URL: http://guldfiia.blogg.se/
Skrivet av: Emma

Hej, en annan Emma från Ledarcamp här =P Kan jag få låna din bild på tornet? Kramar*

2009-05-17 @ 12:26:28
URL: http://borjesbarnbarn.blogg.se/

Lämna gärna ett fotspår:

Vad heter du?

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din Blogg eller Hemsida:

Vad har DU på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0